Jak działa usługa?
Jednoczesne Alarmowanie OSP to usługa, która znacznie przyspiesza alarmowanie Strażaków Ochotników, posiadających w remizie Terminal DTG-52 / DTG-53 lub chcących zakupić nowy Terminal DTG-53.
Terminal komórkowy DTG-53, oprócz dotychczasowych funkcji (wysyłania SMSów lub dzwonienia CLIP na kolejne, zaprogramowane numery telefonów), dzięki usłudze umożliwia dodatkowo natychmiastowe alarmowanie wszystkich Ochotników jednocześnie poprzez dzwonienie na ich telefony komórkowe.
W przypadku wystąpienia alarmu pożarowego Terminal DTG-53 w pierwszej kolejności zainicjuje funkcję Jednoczesnego Alarmowania OSP, czyli dzwonienia naraz na wszystkie numery telefonów komórkowych (trwa to średnio do 5 sek.). W kolejnej fazie terminal rozpocznie swoją normalną pracę, czyli powiadamiania na kolejno zaprogramowane numery telefonów. Nie zaleca się rezygnowania z dotychczasowej pracy terminala DTG-53 (czyli powiadamiania bezpośrednio z terminala wiadomościami SMS lub dzwonieniem CLIP) lub rezygnowania z uruchamiania syreny alarmowej oraz powiadamiania na pagery. Usługa "Jednoczesne Alarmowanie OSP" ma charakter wspomagający dotychczasowe powiadamianie syreną, pagerami i terminalem DTG-53.
Skuteczność działania usługi:
Powiadamienie z niniejszej usługi polega na jednoczesnym dzwonieniu na indywidualne telefony komórkowe Strażaków. Z oczywistych względów dostawca usługi nie ma wpływu na ustawienia połączeń znajdujących się w telefonach komórkowych Strażaków lub na jakość działania sieci komórkowych w trakcie powiadamiania. W związku z tym mogą zdarzać się sporadyczne przypadki braku powiadomienia z powodu np. przeciążenia sieci komórkowej.
Zaleca się wszystkim powiadamianym Strażakom wyłączenie przekierowywania połączeń oraz poczty głosowej oraz nie polegania na usłudze jako na jedynym sposobie powiadamiania.
Najbardziej skuteczną metodą powiadamiania i alarmowania Strażaków są systemy oparte na komunikacji radiowej, takie jak Zintegrowany System Alarmowania i Ochrony Ludności DSP‑50 oraz elektroniczne syreny alarmowe serii DSE.
Usługa w wersji standardowej:
Ochotnik, podczas otrzymywania nowego powiadamiania (dzwonienia) na jego telefon komórkowy z Numeru Alarmowego powinien odrzucić połączenie (czerwoną słuchawką). W niektórych przypadkach, jeśli Ochotnik nie odrzuci połączenia lub jego numer był zajęty, powiadomienie zostanie ponowione drugi raz po ok. 40 sekundach.
Usługa w wersji Premium:
Ochotnik podczas otrzymania nowego powiadamiania (dzwonienia) na jego telefon komórkowy z Numeru Alarmowego powinien:
- odebrać połączenie (zieloną słuchawką) - w ten sposób potwierdza, że stawi się na alarm,
- odrzucić połączenie (czerwoną słuchawką) - w ten sposób poinformuje dowódcę, że nie stawi się na alarm.
W niektórych przypadkach, jeśli Ochotnik nie odrzuci i nie odbierze połączenia lub jego numer był zajęty, powiadomienie zostanie ponowione drugi raz po ok. 40 sekundach.
Usługa w wersji Premium umożliwia dodatkowo:
- ręczne uruchamianie alarmowania przez osobę uprawnioną w OSP (np. dowódcę) poprzez zadzwonienie z własnego telefonu komórkowego na jeden z Numerów Alarmowych,
- otrzymywanie przez osobę uprawnioną w OSP (np. dowódcę) Raportu w postaci wiadomości SMS, zawierającej ilość Strażaków którzy potwierdzili stawienie się na alarm,
- wykorzystanie drugiego Numeru Alarmowego do innych celów niż alarm pożarowy (np. zebranie, zbiórka, ćwiczenia itp.).
Jak rozpocząć?
- Zaprogramuj swój terminal komórkowy samodzielnie jeśli posiadasz programator lub korzystając z usług Twojego lokalnego instalatora
- Załóż konto na stronie alarmowanie.digitex.pl
- Wyślij do nas zamówienie na usługę "Jednoczesne Alarmowanie OSP"
Jak zaprogramować terminal komórkowy DTG-52 lub DTG-53 znajdujący się w OSP?
- Do zaprogramowania terminala komórkowego niezbędny jest Programator (można go zakupić w naszej firmie w cenie 200 zł netto + koszt transportu). Zaprogramowanie terminala można również zlecić autoryzowanemu instalatorowi podczas montażu nowych urządzeń lub zamówić taką usługę indywidualnie (koszt do ustalenia z instalatorem). Aktualna lista autoryzowanych instalatorów dostępna jest pod adresem: https://www.digitex.pl/strefa-klienta/siec-sprzedazy-i-serwisu/
- Przewodem programatora połącz terminal komórkowy z komputerem (złącze USB) i uruchom program
- Za pomocą programu należy odczytać aktualną konfigurację terminala komórkowego
- Następnie (w zakładce Konfiguracja) należy dopisać do listy numerów nowy Numer Alarmowy: 58 500 80 24
- Następnie (w zakładce Zdarzenia) dopisany wcześniej numer należy dodać na 1 pozycji zdarzenia "Syrena pożarowa" jako powiadamianie CLIP (dzwonienie).
Uwaga: aby wstawić powyższy numer na już istniejącej liście numerów należy najpierw dodać go na końcu listy, a następnie przeciągnąć go myszą na pierwszą pozycję listy (przytrzymując lewym przyciskiem myszy na numerze w kolumnie „Lp.”). Zaleca się również ustawienie czasu dzwonienia CLIP na 30 sekund.
- Po dopisaniu powyższego numeru należy zaprogramować terminal komórkowy (za pomocą przycisku „Prześlij”) oraz dla bezpieczeństwa zapisać do pliku (na dysku) aktualną konfigurację terminala do późniejszego wykorzystania
- Jeśli dla zwiększenia skuteczności chcesz inicjować usługę alarmowania również za pomocą wysyłania SMSa to powtórz kroki 4 i 5 dopisując numer 799 448 339 (w zakładce Konfiguracja) oraz dodając go na pozycji 1 lub 2 zdarzenia "Syrena pożarowa" jako powiadomienie SMSem o dowolnej treści (Uwaga: SMS może być płatny zgodnie z cennikiem Twojego operatora).
Jak założyć konto na stronie?
- Załóż konto na alarmowanie.digitex.pl klikając Utwórz konto
(jeśli już posiadasz wcześniej wykupioną usługę, to twoje konto zostało założone automatycznie - nie zakładaj kolejnego konta). Po utworzeniu konta kliknij Nowa jednostka OSP i podaj dane swojej jednostki
- Zaloguj się do swojego konta na alarmowanie.digitex.pl
(jeśli już posiadasz wcześniej wykupioną usługę, to skorzystaj z funkcji Nie pamiętam hasła aby uzyskać dostęp do konta)
- W menu Uruchamianie alarmowania wpisz numer telefonu swojego terminala komórkowego oraz (w przypadku usługi w wersji Premium) wpisz numery osób upoważnionych, które będą mogły ręcznie inicjować alarmowanie ze swoich telefonów
- W menu Alarmowani Strażacy wpisz kolejno numery telefonów wszyskich Ochotników, którzy mają być alarmowani poprzez usługę. Nie zapomnij każdemu Strażakowi przypisać funkcji jakie pełni w OSP (np. Strażak, Kierowca, Ratownik Medyczny).
- Jeśli posiadasz usługę w wersji Premium w menu Odbiorcy raportów SMS podaj numery tel. do osób, które mają otrzymywać Raport SMS (np. dowódca).
Jak przesłać do nas zamówienie?
- Prześlij do nas swoje zamówieniez e-mailem na adres digitex@digitex.pl
- Druk zamówienia możesz pobrać korzystając z menu po lewej stronie
- Gdy otrzymamy poprawnie wypełnione zamówienie aktywujemy usługę na Twoim koncie tego samego dnia lub w ciągu 2 dni roboczych oraz wyślemy pocztą fakturę, którą możesz opłacić przelewem w ciągu 21 dni
Jak zmienić użytkownika zarządzającego kontem?
W przypadku, gdy kontem jednoczesne alarmowanie OSP zarządza podmiot zewnętrzny (firma zewnętrzna):
- Prezes OSP za pomocą wiadomości e-mail wysyła dotychczasowej firmie zewnętrznej wypowiedzenie zgody na zarządzanie kontem JA OSP.
- Tworzy nowe konto użytkownika na stronie alarmowanie.digitex.pl
- Przesyła wniosek o zmianę zarządzającego kontem JA OSP na adres digitex@digitex.pl (pobierz wniosek).
- Po otrzymaniu prawidłowo wypełnionego wniosku Digitex przypisuje dotychczasowe konto (usługę) wraz ze wszystkimi danymi do nowo powstałego konta użytkownika (punkt 2).
- Od tej pory za zarządzanie kontem OSP odpowiada nowy użytkownik (wyznaczony Strażak OSP). Natomiast firma, której wypowiedziano zgodę na zarządzanie kontem traci dostęp do konta jednostki oraz ma obowiązek, zgodnie z prawem do zapomnienia (RODO), usunąć wszelkie dane związane z jednostką.
W przypadku, gdy zmiana dokonana jest wewnątrz OSP należy samodzielnie zmienić osobę zarządzającą kontem (Strażak X -> Strażak Y) lub w przypadku, gdy adres e-mail nie jest znany przesłać wniosek na digitex@digitex.pl z prośbą o zmianę adresu X na adres Y.
Wszelkie wnioski o zmianę muszą zostać opieczętowane przez osobę upoważnioną w OSP.
Uwaga dla osób, korzystających z poczty głosowej:
W przypadku nieodebrania połączenia lub jego odrzucenia operator komórkowy domyślnie przekierowuje rozmowę do automatu, który gereruje zapowiedź głosową, np. "Abonent jest chwilowo niedostępny". W takich przypadkach usługa może zinterpretować to połączenie jako odebrane. Aby uniknąć takich sytuacji niezbędne jest wyłączenie przekierowywania połączeń na automat zgłoszeniowy.
Numery Alarmowe:
Numery inicjujące alarmowanie poprzez zadzwonienie na nie:
- Alarm Pożarowy - 58 500 80 24
Służy do alarmowania wszystkich Strażaków o Alarmie Pożarowym
- Alarm Dodatkowy - 58 526 10 25
Służy do innych celów niż Alarm Pożarowy, np. zebranie, zbiórka, ćwiczenia itp. (ten numer działa tylko w przypadku wykupienia usługi w wersji Premium)
Od dnia 8 lipca 2019 r. został wprowadzony nowy, dodatkowy numer alarmowy:
- Alarm Pożarowy (dodatkowy) - 58 739 52 99
Jest drugim, rezerwowym nr służącym do alarmowania wszystkich Strażaków o Alarmie Pożarowym. Uruchamia się w przypadku nienawiązania połączenia nr Alarm Pożarowy - 58 500 80 24.
Są to numery, które dzwonią do wszystkich Strażaków w przypadku zainicjowania alarmu. Warto zapisać powyższe numery w książce telefonicznej każdego z Alarmowanych Strażaków nadając im rozpoznawalną nazwę oraz przypisując głośny dzwonek.
W przypadku wykupienia usługi w wersji Premium powyższe numery służą również do ręcznego inicjowania (uruchamiania) alarmowania z własnego telefonu przez osoby do tego uprawnione. Aby zainicjować Alarm Pożarowy należy zadzwonić z uprawnionego telefonu na numer Alarmu Pożarowego. Analogicznie można zainicjować Alarm Dodatkowy.
Numer inicjujący alarmowanie poprzez wysłanie na niego SMS-a o dowolnej treści:
- Alarm Pożarowy - 799 448 339
Służy do alarmowania wszystkich Strażaków o Alarmie Pożarowym